trip
Główny mechanik
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
|
Zaproszenie na szaleństwa na torze |
|
zaporzyczone z zaprzyjaznionego forum
Witam.
Zapraszam wszystkich zainteresowanych podnoszeniem swoich kwalifikacji i umiejętności jazdy samochodem na profesjonalny tor w Tychach.
Jest to tor fabryczny Fiata.
Parę szczegółów :
Data 23.01.2010
Cena 200zł.od kierowcy.
W tym zapewniona jest opieka medyczna (karetka)i strażacka(straż pożarna),odśnieżanie,krótkie teoretyczne szkolenie instruktora (z licencją rajdowa)na temat jazdy i przygotowania auta do sportowej jazdy na torze,oraz jazda z instruktorem po torze.
Park maszyn w którym będzie można dokonać ustawień auta(we własnym zakresie)
Jazda po torze na czas mierzona fotokomórkami.
Tor o długości pętli takiej jak w Poznaniu czyli ok. 4,5 kilometra, dwie karuzele, długa prosta V-max przy najmocniejszej konfiguracji Preludą pod 200 km/h.
Klasy jakie będą to takie jak w KJS'ach czyli :
Klasa1 do 1400ccm
Klasa2 do 1600ccm
Klasa 3 do 2000ccm
Klasa 4 Gość czyli powyżej 2000 ccm.
W każdej klasie przewidziane są nagrody w postaci pucharów za pierwsze trzy miejsca.
Na imprezę zaproszone także są profesjonalnie przygotowane auta rajdowe oraz auta innych modeli Hondy.
W toku jeszcze jest sprawa noclegów które próbujemy ogarnąć ale myślę ,że i to damy rady załatwić.
Termin wpłacania opłaty za tor (200zł.) ustalam do 18 stycznia 2010r.
Pieniądze proszę przelewać na niżej podane konto WAŻNEw tytule proszę wpisać "Imię Nazwisko Nick oraz 4G"tak bym mógł rozróżnić kto z jakiego forum jest.
Ostrowski Maciej
Ul.Rzeczycka 25a/2
44-109 Gliwice
Bank Pekao
Nr. konta :
24 1240 4298 1111 0000 5262 0292
Tel.602 613 157 lub Pw
Temat będę aktualizował jeśli pojawią się nowe informacje
Jazdy po torze odbywać się będą w sposób następujący :
najpierw szkolenie teoretyczne ,później jazdy z instruktorem ,on pomoże Wam pokazać optymalny tor jazdy i zachowanie auta w zakrętach oraz jak wchodzić w zakręty .I to będzie około dwóch do trzech godzin "katowania "auta następnie odbywać się będą jazdy na czas w poszczególnych klasach .
Lista startowa będzie taka jak lista chętnych która mam nadzieję powstanie w tym temacie.
Jeśli ktoś będzie jeździł z pilotem to proszę bardzo można ale organizator nie będzie ponosił odpowiedzialności za zdrowie i życie osób przebywających w aucie podczas próby czasowej.
Każdy z uczestników będzie podpisywał stosowne oświadczenie wyrażające zgodę i akceptację regulaminu zasad przeprowadzenia tej próby sportowej.
Regulamin imprezy:
Wklejam regulamin napisany przez SeeDoo i Ostrego.
REGULAMIN RAMOWY
PUCHARU PRELUDE zwanego dalej „PRELUDE CUP”
na rok 2009
I. Przepisy ogólne
1. Definicje PRELUDE CUP
1.1 PRELUDE CUP jest popularną imprezą samochodową o charakterze otwartym.
1.2 Udział w PC warunkiem do uzyskania punktów w końcowej klasyfikacji danego sezonu.
1.3 Impreza która może zostać uznana jako PC musi spełniać warunki niniejszego regulaminu i być zatwierdzona przez moderatora forum prelude3web oraz użytkowników forum SeeDoo i Ostry.
1.4 W sytuacja wyjątkowych zastrzega się prawo do wprowadzenia regulaminów dodatkowych najpóźniej na 14 dni przed rundą PC.
2. Warunki określające imprezę jako PC.
PC może zawierać:
- min 1 próbę zrywu i hamowania – Szh
Zaleca się przeprowadzenie dodatkowo prób slalomowych (SL) oraz punktów kontroli przejazdu.
lub
- min 1 próbę szybkiego przejazdu na obwodzie zamkniętym (lotniska, tory wyścigowe)
Wszystkie próby muszą być zlokalizowane na terenach wyłączonych z ruchu publicznego (parkingi, lotniska, tory wyścigowe, tereny prywatne itp.)
Próby można łączyć, ale max dł. próby, która podlega łączeniu nie może przekroczyć 5000 m, natomiast całkowita dł. połączonych prób nie może przekroczyć 10000 m.
Pomiar czasu na próbach dokonywany jest w dokładności do 0.01 sek.
Przed rozpoczęciem PC osoby upoważnione powinny dokonać sprawdzenia przygotowania prób sportowych.
II. Przepisy szczegółowe.
3. Władze PC
3.1 Na czele władz PC stoi użytkownik SeeDoo oraz Ostry.
4. Zgłoszenia i ich forma.
4.1 Zgłoszenia uczestników winny być składane u organizatora PC w formie pisemnej lub elektronicznej i podpisane przez kierowcę.
Zgłoszenie musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, adres zamieszkania, nr prawa jazdy, nr i termin ważności polisy OC, dane samochodu: nr rejestracyjny, model, rok produkcji, pojemność, moc wg dowodu rejestracyjnego (w przypadku zmiany silnika - dane silnika zamontowanego)
4.2 Termin zgłoszeń i wysokość wpisowego określa organizator w regulaminie uzupełniającym imprezy.
4.3 Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania PC lub w przypadku nie przyjęcia zgłoszenia.
4.4 Organizator PC ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.
5. Załoga
5.1 Załogę stanowi kierowca.
6. Obowiązki załóg.
Przez podpisanie zgłoszenia do udziału w PC załoga zobowiązuje się do całkowitego podporządkowania przepisom niniejszego regulaminu i regulaminu uzupełniającego, komunikatom oraz poleceniom i instrukcjom wydanym przez władze PC.
Pod rygorem niedopuszczenia lub wykluczenia z PC każda załoga zobowiązana jest do:
- obecności na odprawie uczestników
- zgłoszenia się do BK (badanie kontrolne)
- przejechania trasy lub przejechanie próby na obwodzie zamkniętym wg kolejności ustalonej przez organizatora (zapoznanie z trasą obowiązkowe, przejazdy treningowe nie obowiązkowe)
- kolejnego odbycia wszystkich prób zręcznościowo-szkoleniowych jeżeli takie będą ustalone przez organizatora
- odbycia wszystkich prób zręcznościowych i prób na obwodzie zamkniętym w zapiętych pasach bezpieczeństwa, kaskach ochronnych, zamkniętymi szybami.
- załoga zobowiązana jest do umieszczenia numerów startowych dostarczonych przez organizatora w wyznaczonym przez niego miejscu pod rygorem wykluczenia z PC.
7. Pojazdy dopuszczone do PC.
7.1 Do udziału w PC dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu prawa o ruchu drogowym, lub terenowo-towarowe posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymagania regulaminowe PC.
7.2 Samochody dopuszczone do udziału w PC przynależą do jednej klasy markowej.
Przynależność samochodu do klasy określa regulamin PC.
7.3 Samochody zaliczane do klasy markowej PC muszą spełniać warunki samochodu seryjnego, a zakres ich modyfikacji nie może ograniczyć użytkowego charakteru pojazdu, ani zmienić cech konstrukcyjnych, typowych dla danego modelu.
7.4 W grupie samochodów seryjnych zachowujących charakter użytkowy dopuszcza się zmiany:
- osprzętu zewnętrznego silnika, tzn. filtry, sterowniki, osprzęt elektroniczny
- zmiany konstrukcji silnika, zmiany w układzie tłokowo-korbowym, zmiany konstrukcyjne głowicy i układu rozrządu (polerowanie elementów nie jest zmianą konstrukcyjną), zmiana kolektorów
- modyfikacja zespołu sprzęgła
- modyfikacje skrzyni biegów, układu hamulcowego, zawieszenia polegające na zmianie amortyzatorów lub/i sprężyn na inne
- dopuszcza się zmianę koła kierownicy, posiadającą homologację lub atesty dopuszczające ją do użytku
- zmiany układu wydechowego przy zachowaniu granicy głośności określonej przepisami kodeksu drogowego (98DB)
- zmiany wyposażenia wnętrza pojazdu, polegające na zastosowaniu materiałów, np. lżejszych, ale z rygorem zachowania funkcji użytkowych samochodu, określonych przez producenta, oraz nie zagrażających bezpieczeństwu kierowcy oraz pasażerów, np. samochód zarejestrowany jako czteroosobowy musi mieć 4 siedziska
Samochody nie odpowiadające ww. kryteriom, o znacznym stopniu modyfikacji, będą wyposażone w dodatkowe dociążenie.
7.5 Zmiany powodujące wyposażenie samochodu w dodatkowe dociążenie to:
- powiększenie pojemności skokowej, zastosowanie turbosprężarki
- w każdym przypadku zabroniony jest demontaż zderzaków, lamp, szyb, dopuszcza się szyby z plexi jedynie w wypadku uszkodzenia szyby szklanej, pomijając szybę czołową
- obniżenie masy samochodu większe niż 5% masy katalogowej; waga jest waga samochodu gotowego do jazdy, bez kierowcy, ze wszystkimi plynami, bez paliwa, kola zapasowego, oraz innych zbednych narzedzi/przedmiotow; w przypadku wazenia samochodu z paliwem przyjmujemy iz litr wazy 0,8 kg.
7.6 Opony dowolne (slick, intermediat, deszczówki, zimówki, letnie)
7.7 Paliwo użyte do prób na torze dostępne na rynku. Zabronione jest stosowanie Nitrometanolu, metanolu, teluenu itp. paliw.
8. Badanie kontrolne (BK).
8.1 Badanie kontrolne odbywać się będzie w przeddzień prób na torze lub innym terminie wyznaczonym przez organizatora,z zastrzerzeniem wyrywkowych kontroli przed startrm w dniu przeprowadzania prób sportowych na torze.
8.1a Zgłoszone samochody muszą być przedstawione do BK pierwszego w miejscu i czasie podanym przez organizatora. Z samochodem na badanie kontrolne powinien stawić się kierowca.
8.2 Spóźnienie na BK powyżej 30 min powoduje wykluczenie z imprezy.
8.3 Samochód nie spełniający wymogów regulaminu nie zostanie dopuszczony do startu w PC, chyba, że usterki zostaną usunięte i auto przejdzie ponowne BK2 .
8.4 Samochód przedstawiony do BK1 powinien być oznakowany numerami startowymi oraz wymaganą ew. reklamą sponsorską, którą dostarczy organizator.
8.5 Samochód musi być wyposażony zgodnie z przepisami wynikającymi z prawa o ruchu drogowym, za wyjątkiem prób na terenach zamkniętych gdzie wymaganym wyposażeniem jest gaśnica oraz apteczka pierwszej pomocy.
8.6 Samochód musi być sprawny technicznie, a kierowca zobowiązany jest przedstawić wszystkie dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych.
8.7 Zaleca się dokonanie pomiaru głośności wydechu. (98DB)
8.8 W przypadku nieścisłości stanu technicznego auta przy BK organizator będzie się posiłkował przepisai samochodowymi FIA(załączniki)
9. Porządek i bezpieczeństwo.
9.1 Uczestnicy PC są normalnymi użytkownikami dróg publicznych RP i muszą przestrzegać obowiązujących przepisów na drogach RP. Za ich naruszenie odpowiada osobiście kierujący pojazdem.
9.2 W razie uczestniczenia w wypadku drogowym z ofiarami w ludziach, kierujący pojazdem zobowiązany jest niezwłocznie zatrzymać pojazd, udzielić pomocy poszkodowanym, powiadomić policję o zdarzeniu i pozostać na miejscu wypadku do czasu przybycia policji.
10. Ubezpieczenie
Kierowcy uczestniczący w PC muszą posiadać obowiązkowo ubezpieczenie OC.
11. Przepisy drogowe.
Załogi uczestniczące w PC podczas ew. jazdy okrężnej musza przestrzegać przepisów ruchu drogowego obowiązujących w RP a w szczególności przepisów dot. Ograniczenia prędkości. Fakt przekroczenia przepisów drogowych stwierdzonych przez organy porządkowe policji lub przedstawicieli PC będzie karane:
- za pierwsze przekroczenie – kara -5 pkt.z klasyfikacji generalnej
- za drugie przekroczenie – kara -10 pkt.z klasyfikacji generalnej
- za trzecie przekroczenie – wykluczenie z PC
12. Kary
12.1 Uczestnicy PC muszą przestrzegać regulaminu czasowego danej imprezy.
12.2 Za przekroczenie drogowe - jak w punkcie 11
12.3 Za przewrócenie słupka na próbie – 5 sek. kary do czasu przejazdu
12.4 Za przesunięcie słupka z obrysu jego ustawienia – 5 sek. kary do czasu przejazdu
12.5 Za nieprawidłowe wykonanie próby – taryfa
TARYFA – „T” jest to 150% czasu najlepszego kierowcy w klasie w danej próbie.
12.6 Jeżeli obowiązują karty drogowe – zgubienie jej jest równoznaczne z wykluczeniem z PC.
12.7 Nanoszenie własnych notatek lub poprawek na kartę drogową – wykluczenie.
12.8 Kara za popełnienie startu przedwczesnego – traci jedno okrążenie pomiarowe
13 Interpretacja METY STOP
13.1 Kierowca zobowiązany jest do zatrzymać samochód w taki sposób aby linia mety na próbie znalazła się miedzy osiami samochodu (jeżeli organizator takie mety przewiduje).
13.2 Całkowite zatrzymanie samochodu jest to moment tzw. odbicia nadwozia samochodu znajdującego się na linii mety, co powoduje zakończenie pomiaru czasu lub meta lotna
13.3 Przekroczenie linii mety spowoduje doliczenie 5 sek. karnych do czasu całkowitego zatrzymania się samochodu poza linią mety.
13.4 Cofanie samochodu na mecie próby jest zabronione i spowoduje naliczenie taryfy.
14. Odpowiedzialność organizatora.
14.1 Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas trwania PC zarówno w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
14.2 Zaleca się zorganizowanie przez organizatorów PC punktu pierwszej pomocy medycznej w postaci karetki pogotowia wraz z lekarzem, ratownika drogowego oraz wozu szybkiego reagowania straży pożarnej.
15. Dyscyplina podczas trwania PC.
Organizator może ukarać załogę za brak dyscypliny sportowej. Za niesportowe zachowanie lub niezastosowanie się do poleceń managera sportowego, dyrektora, lub sędziego PC lub innych osób funkcyjnych – 50 pkt karnych, a w przypadkach drastycznych – wykluczenie z PC.
16. Klasyfikacja i nagrody.
16.1 Klasyfikacja odbywa się na każdej imprezie PC.
16.2 Klasyfikacją zostaną objęte wszystkie załogi które uzyskają punktację za wszystkie próby zręcznościowe lub próby na obwodzie zamkniętym. Najmniejsza liczba punktów karnych decyduje o zwycięstwie w klasie.
16.3 Do klasyfikacji danej próby zaliczona będzie suma n-2 czasów z danej próby (gdzie n - ilość przejazdów danej próby na danym PC) - odrzucane zostają najgorsze wyniki.
16.4 Za zdobyte miejsca przydzielane są punkty:
- 1 miejsce – 20 pkt
- 2 miejsce – 18 pkt
- 3 miejsce – 16 pkt
- 4 miejsce – 14 pkt
- 5 miejsce – 12 pkt
- 6 miejsce – 10 pkt
- 7 miejsce – 9 pkt
- 8 miejsce – 8 pkt
- 9 miejsce – 7 pkt
- 10 miejsce – 6 pkt
- 11 miejsce – 5 pkt
- 12 miejsce – 4 pkt
- 13 miejsce – 3 pkt
- 14 miejsce – 2 pkt
- 15 miejsce – 1 pkt
16.5 Do mistrzostwa Pucharu PRELUDE zalicza się kierowcy punkty zdobyte w n-1 rund PC (gdzie n - ilość wszystkich przeprowadzonych PC) - w przypadku gdy kierowca uczestniczył we wszystkich PC, odrzucając wynik najgorszy, lub punkty zdobyte we wszystkich PC - w przypadku gdy kierowca nie uczestniczył w przynajmniej jednym PC.
16.6 W przypadku uzyskania przez dwóch kierowców jednakowej liczby punktów w rocznej klasyfikacji, wyższe miejsce zajmie kierowca z większą ilością wygranych PC. W przypadku gdy dani kierowcy będą mieli jednakową ilość wygranych - pod uwagę będą brane odpowiednio zajęte drugie miejsca itd.
16.10 Warunkiem sklasyfikowania w sezonie jest ukończenie co najmniej dwóch PC.
16.11 W klasyfikacji rocznej zostaną ufundowane nagrody ze składek za poszczególne rundy PC:
Za miejsca I-III okazałe puchary oraz nagrody rzeczowe.
Za miejsca IV-X dyplomy.
Organizatorzy imprez PC ustalą i podadzą do wiadomości pulę nagród w zależności od posiadanych środków.
III. Przepisy końcowe.
17. Przepisy końcowe
17.1 Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji powyższego regulaminu, wydania instrukcji dodatkowych i uzupełniających, jak również do całkowitego odwołania PC.
17.2 W sprawach które nie zostały ujęte obowiązują ogólne założenia organizacyjne i regulaminowe dotyczące rozgrywania prób sprawnościowych w imprezach samochodowych.
17.3 Przebieg prób zręcznościowych oraz prób na obwodzie zamkniętym, ich usytułowanie oraz oznakowanie powinno być wg ogólnych przepisów sportu samochodowego. Może być umieszczone w regulaminie uzupełniającym.
17.4 Organizator nie stosujący się do regulaminu ramowego utraci prawo do organizacji PC, takie imprezy będą traktowane jak towarzyskie.
17.5 Zabronione kategorycznie jest startowanie w próbach na torze pod wpływem alkoholu lub innych używek.
17.6 Dopuszcza się startowanie jednym autem dwóch kierowców, pod warunkiem zgody właściciela samochodu.
Zatwierdzono przez:
SeeDoo i Ostry
Co będzie sprawdzane na BK czyli badaniu kontrolnym, jego celem nie jest niedopuszczenie samochodów do startów bo zależy nam na jak największej liczbie startujących, ma na celu sprawdzenie podstawowych punktów mających wpływ na bezpieczeństwo i jak ktoś ma np. za mało płynu hamulcowego to zawsze zdąży go uzupełnić do zawodów.
- pasy bezpieczeństwa
objaśnienie: bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo
- gaśnica (zalecany montaż w zasięgu ręki)
objaśnienie: w czasie zawodów dość często dochodzi do zapalenia się jednostek napędowych
- kask (może być blaszane wiadro)
objaśnienie: kolejny punkt związany z bezpieczeństwem waszym, widziałem już kilka przypadków jak ktoś przyłożył w zakręcie głową w boczną szybę lub słupek najczęściej kończy się to guzami ale widziałem jak raz człowiek stracił przytomność, i to tylko dlatego, że wchodził w zakręt i rzuciło samochodem.
- apteczka (zalecana)
objaśnienie: zalecane wyposażenie, czasem się przydaje
- trójkąt ostrzegawczy
objaśnienie: tego wymagają przepisy o ruchu drogowym
- opaski zaciskowe na przewodach paliwowych
objaśnienie: w czasie prób sportowych auto jest narażone na duże przeciążenia w wypadku zsunięcia się przewodu mamy spalone auto
- zbiornik spryskiwacza – pełny
objaśnienie: często jedzie się w kurzu czasem w deszczu lepiej mieć dobrą widoczność, oczywiście ten punkt wiąże się również ze sprawdzeniem sprawności wycieraczek i spryskiwacza
- poziom płynu hamulcowego – maksymalny
objaśnienie: tego chyba nie muszę tłumaczyć ale bez hamulców to tylko w żużlowcy jeżdżą
- stan klocków hamulcowych (czy tam już blacha nie hamuje)
objaśnienie: hamulce narażone są na znacznie większe obciążenia niż zwykle w związku z tym łatwo o przegrzanie, a jeśli mamy już zagotowane hamulce to jak wyhamujemy przed następnym zakrętem
- umocowanie akumulatora (zagrożenie pożarowe)
objaśnienie: przewrócenie lub przemieszczenia akumulatora może łatwo doprowadzić do zwarcia przed głównym bezpiecznikiem z uwagi na prąd zwarcia akumulator skutkuje to najczęściej zapaleniem się instalacji elektrycznej.
- oznakowanie organizatora
objaśnienie: nie pamiętam waszych Nicków, a osoby stoperujące nie mają czasu zapisywać, że jechał taki i taki dostajecie wszyscy numery startowe i mają być one przyklejone we wskazanym wcześniej miejscu
- identyczne koła na osiach
objaśnienie: przepisy ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo
- wszystkie przedmioty w kabinie i w bagażniku muszą być umocowane
objaśnienie: przykładowo mam wyjętą tylnią kanapę, a w bagażniku luźno lata sobie lewarek podczas wejścia w zakręt lewarek podskakuje potem nagłe hamowanie i wiecie jak to boli zarobić takim kawałkiem metalu, nawet lekki GPS potrafi nieźle kierowcy przyrżnąć no i szkoda urządzenia
- w czasie trwania zawodów żadna pokrywa nie może być zamknięta na klucz również drzwi
objaśnienie: w razie wypadku trzeba jak najszybciej dostać się do osoby poszkodowanej jak również jak najszybciej otworzyć maskę żeby zgasić palący się silnik
Ponadto będzie sprawdzany ogólny stan auta czyli czy posiada światła takie elementy jak zderzaki i czy są prawidłowo przymocowane, a nie na taśmę klejącą (nie chcemy żeby publiczność musiała łapać zderzak) czy w zawieszeniu nie ma luzów takich, że wystarczy na koło nogą nacisnąć, a ono się przesunie. Pamiętajcie sport samochodowy jest fajną zabawą ale jest to też sport wysokiego ryzyka naszym celem jest to żeby każdy miał dobre wspomnienia i bynajmniej wjechanie w bandę na torze nie jest pozytywnym wspomnieniem. Auta są zdecydowanie bardziej obciążone i narażone na mnóstwo awarii, które w normalnej eksploatacji pojazdu nie miałby miejsca i co najważniejsze organizator ponosi odpowiedzialność za taką zabawę, a startują różni ludzie i na pewno nikt nie chce mieć procesów sądowych za to, że rozbiłem sobie głowę na zawodach które robiłeś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez trip dnia Sob 23:54, 02 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|